Dyona

Veelgestelde vragen

Kan ik bij jullie langskomen?

Dyona is een webwinkel en je kunt bij ons dus niet zomaar langskomen. Vanaf 23 maart hebben wij een showroom die alleen op bepaalde dagen te bezoeken is. Deze dagen maken we bekend op de website en onze Facebookpagina.

Bestellingen

- Ik heb iets extra's bij mijn bestelling gekregen. Wat is dit?
Omdat wij het zó leuk vind dat je bij ons een bestelling hebt gedaan, don we er vaak een kleinigheidje bij als extra. Dat kan variëren van kleine steentjes tot een wat grotere steen, wierook of iets anders leuks. De stenen vind je altijd terug in de webwinkel, dus neus daar even fijn rond om erachter te komen welke extra ik bij jouw bestelling heb gedaan. 

- Krijg ik bij de stenen die ik heb besteld een naamkaartje en uitleg?
Nee. De reden hiervoor is dat alle informatie over de stenen te lezen is in de webshop. Ik vind het daarom zonde van het papier om naamkaartjes en uitleg bij een bestelling te doen. Daarnaast kan je heel gemakkelijk terugvinden welke stenen het zijn die je hebt besteld; op je pakbon staan alle namen.

- Iets in mijn bestelling is beschadigd. Wat doe ik nu?
Je hebt iets besteld wat helaas bij de verzending is beschadigd. Ontzettend zonde natuurlijk! Mail Dyona zo snel mogelijk, zodat we voor een oplossing kunnen zorgen. Voeg bij je mail altijd een foto toe, dan kunnen we zien wat er is beschadigd.

- Wat ik heb ontvangen vind ik niet mooi.
Je hebt iets besteld, maar bij ontvangst vind je het niet mooi. Je mag altijd iets terugsturen. Houdt daarbij wel rekening met de retourvoorwaarden en stuur voordat je iets retour stuurt altijd even een mailtje.

- De ontvangen bestelling voldoet niet aan mijn verwachtingen.
Wij verkopen stenen uit voorraad en unieke stenen. Bij de unieke stenen staat altijd dat wat je ziet op de foto, ook de steen is die je koopt. Indien je een steen uit voorraad hebt besteld, kan het zijn dat de steen er anders uit ziet dan de steen/stenen op de foto. Het is belangrijk om hierbij te weten dat een steen een natuurproduct is. Het kan dus zijn dat de ene steen donkerder of juist lichter van kleur is dan de ander. Stel je verwachtingen hier dus op in. Wanneer je niet tevreden bent met hetgeen wat je hebt ontvangen, mag je retourneren. Daarbij moet je wel rekening houden met de retourvoorwaarden. Neem altijd eerst contact op via de mail, voordat je iets retour stuurt.

- In de webshop staat dat het artikel is uitverkocht. Kan ik het dan alsnog bij je bestellen?
Nee, uitverkocht is echt uitverkocht. Check regelmatig de website om te zien of er nieuwe updates zijn.

- Ik wil graag een aantal dingen reserveren, zodat ik het op een later tijdstip kan betalen. Is dit mogelijk?
Nee, reserveren is niet mogelijk.

- Mijn bestelling is een cadeautje, kan je het inpakken?
Elke bestelling wordt mooi ingepakt. Wanneer je wilt dat iets extra mooi wordt ingepakt kan je kiezen voor een cadeauverpakking. Deze moet je dan bestellen, wij vragen hier een kleine bijdrage voor. Zoek even op Cadeauverpakking in de webwinkel en je vind het snel.

- Ik heb meerdere hangers besteld en er zit maar één koordje bij! Klopt dit?
Ja, dit klopt. Zoals aangegeven op de website en bij de hangers, wordt er per bestelling standaard één koordje toegevoegd, ongeacht hoeveel hangers er in jouw bestelling zitten. Wil je er meer? Dan kan je die eenvoudig apart bijbestellen. Dat kan Hier.

- Hoeveel kost verzenden en hoe snel wordt mijn bestelling verzonden?
Informatie over de levertijd en het verzenden vind je door Hier te klikken. Wij verzenden alle bestellingen met pakketpost. Mails of we het via de brievenbuspost versturen worden door ons niet beantwoord.

Vragen over stenen

- Ik heb ergens anders een steen gekocht, maar weet niet welke het is. Kan ik jou dit vragen?
Mails of berichten met vragen welke steen het is worden door ons niet beantwoord. Het is namelijk vaak lastig om te zien welke steen het is vanaf een foto en daarnaast zijn wij geen wandelende encyclopedie. Ik adviseer je om het aan de winkel/persoon te vragen waar je de steen hebt gekocht. Een andere leuke optie is om op Facebook lid te worden van Dyona’s Edelstenen Groep. In deze groep zijn er speciale topics om elkaar te helpen achter de naam van een steen te komen.

- Ik heb last van bepaalde klachten, kan ik jou vragen welke steen ik nodig heb?
Dat kan zeker. Maar kijk eerst even op de lijst van ‘Stenen per Klacht’ op de website door Hier te klikken. Deze lijst heb ik zelf samengesteld. Wanneer je er dan nog niet uit komt welke steen je nodig hebt, mag je mij altijd een mail sturen.

- Kunnen alle stenen bij elkaar liggen?
Ja, tenzij je ze op dat moment gebruikt vanwege hun energie en ze een conflicterende werking hebben. Zo is het bijvoorbeeld niet zo handig om hematiet en bergkristal bij elkaar te leggen. Uitzondering hierop is wanneer ze samen in één steen zitten, zoals de Hematietkwarts. Hematiet heeft een aardende werking en bergkristal het tegenovergestelde. Wanneer je dus beter wil aarden, kan je het beste de bergkristal even wegleggen.

- Moet ik mijn stenen ontladen en opladen?
Nee, wat mij betreft niet. Meer informatie hierover en over het werken met stenen vind je door Hier te klikken.

Vragen over Dyona

- Hoe zorg je ervoor dat je milieubewust werkt?
Ik maak onder andere gebruik van groene materialen en spaar meerdere bestellingen op, zodat ik niet voor één bestelling op en neer naar het postkantoor hoef te rijden. Meer informatie over de verpakkingsmaterialen vind je door Hier te klikken.

- Ik wil ook graag een edelstenen webshop beginnen. Kan ik jou om hulp vragen? Of je foto's en teksten gebruiken?
De tip die ik iedere ondernemer mee geef is ‘doe het zelf’. Je eigen ideeën uitwerken en niet teveel naar anderen kijken. Ik geef dus geen advies over hoe je een edelstenenwebshop moet starten. Daarnaast ben ik van mening dat je nooit andermans teksten en foto's mag gebruiken zonder toestemming.

- Waar komt de naam Dyona vandaan en wat is de betekenis?
Toen ik met het idee speelde om een webshop te starten heb ik er lang over nagedacht hoe de webshop zou moeten gaan heten. Ik droomde toen over de naam Dyona, dus wist ik direct bij wakker worden dat het de naam Dyona moest worden. Dyona betekent niets, dus ik kon er mijn eigen draai en betekenis aan geven. En dat heb ik ook gedaan. Inmiddels staat Dyona synoniem voor een prachtige webshop!

Meer over Dyona kan je lezen je door hier te klikken.